reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Tamara Lučinská

Tamara Lučinská

Bloger 
  • Počet článkov:  122
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, ako ostatní, súčasťou niečoho veľkého a snažím sa to pochopiť. Zoznam autorových rubrík:  z komoryz ulicePohľadyCurriculum vitaeInými očamiNedeľná chvíľka poézieSúkromnéNezaradené

reklama

z komory

Volím si slobodu

Tamara Lučinská

Volím si slobodu

Do volebnej miestnosti kráčali mĺkvo všetci. Nie, nebola to žiadna rodinná udalosť. Nič, na čo by mohol a chcel byť hrdý. Iba jeden z fragmentov života "po"...

  • 24. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 429x
  • 31
Musel to byť anjel

Tamara Lučinská

Musel to byť anjel

Obyčajný neskorý večer na hlavnej železničnej stanici...

  • 20. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 712x
  • 48
Prečo ja?

Tamara Lučinská

Prečo ja?

A prečo nie?

  • 19. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 972x
  • 23
Hľadá sa strana voliteľná!

Tamara Lučinská

Hľadá sa strana voliteľná!

Poprosila som priateľku, aby mi vrazila zakaždým, keď sa otriem myšlienkou o politiku. Lenže - pomaly sa zvolebnieva, prejavuje sa to na zvláštnych úkazoch a bublaní v stranách. Takmer ako v mojich črevách, keď skombinujem prapodivné veci na jednom tanieri. Dokonca aj výsledok je potom rovnaký.

  • 9. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 740x
  • 46
Taký obyčajný život

Tamara Lučinská

Taký obyčajný život

Karol, dedinský chlapec, spoznal ako chutí láska. Svojej babenke z veľkomesta skladal básničky a šepkal jej ich do uška vždy, keď sa mu podarilo ujsť za ňou z domova mládeže.

  • 7. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 795x
  • 15
reklama
Veď ja dnešným deťom vôbec nezávidím

Tamara Lučinská

Veď ja dnešným deťom vôbec nezávidím

Bohatí na počítače, počítačové hry, DVD prehrávače, mobily, dovolenky pri mori, značkové oblečenie, ale chudobní na ozajstné zážitky.

  • 10. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 052x
  • 34
Pošľapané ideály

Tamara Lučinská

Pošľapané ideály

Na sklonku vlády Nikitu Chruščova si niekto spomenul na slovenské väznice, plné politických živlov, internovaných za tvrdej diktatúry jeho predchodcu. Po jedenástich rokoch sa môj otec nadýchol slobody.

  • 5. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 620x
  • 72
Začnite počítať, zatváram z ruky!

Tamara Lučinská

Začnite počítať, zatváram z ruky!

Stavím sa, že tento výraz je takmer neznámy počítačovej generácii. Naopak, mojim rovesníkom by vedel oplieskať pamäťové bunky.

  • 21. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 069x
  • 62
Syndróm opusteného hniezda

Tamara Lučinská

Syndróm opusteného hniezda

...takto sa to volá. Vytiahol na mňa jedného dňa môj potomok počas debaty takéto múdrosti, ktorými sa ešte donedávna svedomito hustil na štátnice.

  • 20. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 081x
  • 19
Odviate vetrom doby

Tamara Lučinská

Odviate vetrom doby

Pristihla som svoju myseľ, ako už niekoľko dní pracuje v retro štýle. Všetko to začalo sobotňajším zberom bylín, pri ktorom sme sa s mojou najdávnejšou priateľkou ocitli v spomienkach zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov. Akoby nás vôňa tých rastliniek preniesla v čase. Bolo to celkom príjemné klábosenie, čo nám pootváralo a prevetralo dávno odložené príbehy.

  • 14. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 467x
  • 17
reklama
Navždy, otec!

Tamara Lučinská

Navždy, otec!

Uplynulo pätnásť rokov odvtedy, čo som vítala každé nové ráno vôňou tvojej kávy a neskôr i neutíchajúcim kašľom, ktorý sa ti nedarilo umlčať. A bol to práve ten, ktorý ťa umlčal navždy.

  • 11. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 550x
  • 21
Susedov si nevyberieš

Tamara Lučinská

Susedov si nevyberieš

Nasťahovala som sa do činžiaka, kde žije i niekoľko rómskych rodín. Neviem, čo stvárajú ostatné, ale tá naša na poschodí je celkom v pohode. Deti sú slušné, aj napriek tomu, že ma občas okolo polnoci prebudia a ja sa do rána prevaľujem na posteli, rozmýšľam o rôznych krepostiach a márne si rozkazujem: musíš zaspať!.

  • 2. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 344x
  • 33
O ľuďoch, čo nechcú rozumieť reči zvierat

Tamara Lučinská

O ľuďoch, čo nechcú rozumieť reči zvierat

alebo čokoľvek ste tomu najmenšiemu urobili...

  • 25. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 108x
  • 22
Jednosmerný lístok

Tamara Lučinská

Jednosmerný lístok

Vyschnuté oči prilepené na obrazovke... Hrám s neznámym protihráčom hru na čas. Ak sa zmestím do dvoch minút, všetko sa zmení. Ak sa mi to podarí, znamená, že nič z toho, čo sa udialo nie je skutočné. Ty vstaneš a zakričíš: „Prvý apríl!“

  • 10. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 051x
  • 14
Už rúbu v našom lese

Tamara Lučinská

Už rúbu v našom lese

Dnes v noci padol ďalší strom. Prebudil ma mrazivý šelest jeho tichého odchádzania. Niekto bude ďalší...

  • 11. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 971x
  • 17
reklama
Ľahostajnosť, alebo obavy zo zbytočných nepríjemností...

Tamara Lučinská

Ľahostajnosť, alebo obavy zo zbytočných nepríjemností...

Chlapče, preber sa! Počuješ ma?  Ako sa voláš? Je ti zle, alebo si si iba viac vypil?  Kmásala som  mladým telom a tajne dúfala, že tejto noci iba viac oslavoval a prebral.

  • 23. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 798x
  • 25
Dovolali ste sa do miestneho blázinca

Tamara Lučinská

Dovolali ste sa do miestneho blázinca

Sú okamihy, kedy mám nutkanie spáchať kolosálne šialenstvo...

  • 20. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 040x
  • 46
Cudzia bolesť je ukrutná

Tamara Lučinská

Cudzia bolesť je ukrutná

Dlhé roky som im priala podobnú lekciu. Tak prečo sa cítim tak mizerne? Akoby som to celé spôsobila ja...

  • 10. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 187x
  • 30
Utrpenie nie je vykúpenie

Tamara Lučinská

Utrpenie nie je vykúpenie

Nad hlavou mi zadunelo a ozvali sa výkriky, po ktorých mi zhustla krv. Do rána som už nedokázala prehovoriť spánok, aby prišiel na šálku kávy a pomohol mi zabudnúť.

  • 1. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 923x
  • 15
Všetko sa pre teba iba začína

Tamara Lučinská

Všetko sa pre teba iba začína

„Ahoj, dievčatko! Ako sa cítiš večer pred svojimi sedemnástinami?“ „ Zvláštne, cítim zodpovednosť za svoju ženskosť.“

  • 5. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 201x
  • 27
reklama
SkryťZatvoriť reklamu