reklama

Všetko sa pre teba iba začína

„Ahoj, dievčatko! Ako sa cítiš večer pred svojimi sedemnástinami?“ „ Zvláštne, cítim zodpovednosť za svoju ženskosť.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)
Obrázok blogu

Včera ma vďaka tebe zasa  po dlhom čase oblial studený pot. Položila som telefón a ruka sa mi na okamih zachvela. Rozmýšľam, či som v tvojom veku používala takúto terminológiu a či som sa zamýšľala nad svojou ženskosťou. Nad ženskými zbraňami určite, ale to je úplne iná rovina.

Je zvláštne počuť tieto slová od vlastnej dcéry, ktorá, zdá sa, ešte iba prednedávnom prišla na svet vďaka tej mojej ženskosti.

Vždy sa snažím, ak to je len trocha možné, vo svojom živote oddeľovať minulosť od prítomnosti, ale toto mi vrazilo do rúk cestovný lístok na prehliadku dávno prežitých momentov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znova žasnem nad zázrakom zrodenia života, vidím dokonalý výtvor; cítim zmes vôni materského mlieka a detského potu; počujem pokojný dych miniatúrnych pľúc a cítim v dlaniach odhodlaný tlkot srdiečka. Ešte netuším, čo všetko budeme musieť prekonať, kým zaznie veta o vlastnej ženskosti.

S pýchou a odhodlaním som si ťa priniesla do vlastného domova. Tvoj starší brat ma  poriadne precvičil a ja som bola presvedčená, že ma už nič nemôže zaskočiť. Onedlho som sa mala presvedčiť o opaku.

 V jeden krásny jarný deň, mala si iba niekoľko týždňov, nastal okamih „údržby“ a keďže si milovala polihovanie na rozbalenej perovej zavinovačke „dole bez“, dopriala som ti ten pôžitok na okamih, kým som vybehla vyvesiť niekoľko plienok. V jednej chvíli ma zasiahla neznáma úzkosť a aj keď mi bolo jasné, že sa také malé dieťa nedokáže nadvihnúť, alebo prevrátiť, niečo ma nútilo nechať všetko rozhádzané na zemi a utekať naspäť. Moje zdesenie bolo neopísateľné. Na stole belobou svietila prázdna perinka, vchodové dvere nedoliehali a - dieťa bolo preč. (Od toho dňa neznášam detektívky.) Po minútach bezhlavého pobehovania a kričania si rozuzlenie pripravila ty sama. Ozvala si sa z lavice slabým mrnčaním, zaspatá, na brušku a možno iba preto, lebo mokrá košieľka ťa začala postupne chladiť. Dodnes nechápem, ako si sa tam dostala a pravdepodobne sa to nikdy viac ani nedozviem.

O niekoľko mesiacov neskôr.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mať zlomenú stehennú kosť vo veku piatich mesiacov tiež nie je bohviečo, zvlášť keď sa ku fraktúre pridá aj hnisanie na mieste, kde sa to nedá postrehnúť, pod sadrou. Musím sa priznať, že si ten úraz dodnes kladiem za vinu, pretože som  zo schodov spadla s tebou v náručí. Znova sa dostavil ten pocit, že sa niečo deje a tak som pribehla do nemocnice a žiadala lekára, aby ti sadru odstránil. Naťahovanie nemalo konca a až keď som pohrozila, že sa z čakárne nepohnem, kým to neurobí, priniesla sestrička pílku. To, čo som zbadala po jej odstránení  mi vyrazilo dych, ale to už ma sestry ťahali nasilu z ordinácie a pustili sa do čistenia. Dnes mi každá tvoja jazva pripomína ten ťažký okamih. Vidíš, nie som až taká úžasná ako by sa mohlo zdať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Do roka sme si spoločne vytiahli ešte jedného čierneho Petra. Bolo chrípkové obdobie a to neobišlo ani náš domov. Bola si úžasné dieťa a napriek všetkému si sa potichu hrala, kým som ja pripravovala prádlo na hladenie. Na zlomok sekundy som ťa zbadala padať na sedačku s prevrátenými očami a už sa spustil môj vnútorný alarm. Horúčka v okamihu divo stúpla  a bezvedomie znehybnilo moje veselé dievčatko. V duchu som ďakovala svojmu učiteľovi brannej výchovy za to, že som bez váhania vedela uplatniť znalosti masáže srdca a umelého dýchania. Bez prestania som do teba dýchala život a sľubovala aj nemožné za to, že mi ťa Ktosi vráti naspäť. Odpoveďou mi bol tvoj nádych a plač, pri ktorom ti prskali dookola z očí slzy. Mne tiež.

Od tej doby, zdá sa, odišiel „Neznámy“ skúšať osud inde.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čas sa nezastavil, priniesol nám množstvo spoločných radostí aj sĺz, obdaroval aj napomenul a veľa naučil.

Ďakujem ti za to, že si taká, aká si.

Prajem ti, aby si svoj život dokázala zariadiť podľa vlastných predstáv a bola s ním spokojná. Vieš, že s mojou radou a pomocou môžeš stále počítať, keby si bola aj na druhej strane zemegule. Veď ťa (aj tvojho brata) milujem viac ako čokoľvek na svete.

Vychutnávaj si svoju ženskosť, nauč sa ju používať a chrániť.

 Je to náš princíp a poslanie.

Tamara Lučinská

Tamara Lučinská

Bloger 
  • Počet článkov:  122
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, ako ostatní, súčasťou niečoho veľkého a snažím sa to pochopiť. Zoznam autorových rubrík:  z komoryz ulicePohľadyCurriculum vitaeInými očamiNedeľná chvíľka poézieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu