reklama

Takej strane dám nie len svoj hlas, ale aj úplnú dôveru

V poslednom čase sa na rôznych fórach otvorila téma potreby novej strany. Strany, ktorá by zamiešala volebné karty a bez odporu by vyhádzala stoličky aj s prirastenými zadkami. Všimnite si, že som nepoužila prívlastok „politická“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Som občianka tejto republiky s volebným právom a hlasom. Priznám sa bez hanby, že som ho počas posledných parlamentných volieb a volieb do samosprávnych orgánov nevyužila. Nie len to, posunula som toto svoje právo na vyššiu úroveň, začala som ignorovať takzvané politické dianie.
Napriek karhavým, občas až pobúreným hlasom, ktoré mi pripomenuli povinnosť každého občana udržiavať si prehľad o politickom živote, mi nikto nemôže zazlievať, že sa pre mňa slovo „politika“ zredukovalo na občasné oboznámenie sa so zákonmi, ktoré úzko súvisia s predmetom môjho spôsobu obživy.
Na ostatné zvysoka, zďaleka aj zblízka onô. Mám na to svoje dôvody a na Slovensku s týmto presvedčením nie som sama. Vygúglila som si, že je nás tu takých niečo vyše 40%. To už je jazda. Ako pre zlatokopa správa o zlatonosnej žile na Klondiku.
Pre súčasné politické strany je táto skupina voličov-nevoličov zapovedaná. Dobre im tak. Sľuby, guľáš, nadbiehanie ani zastrašovanie nepomôžu. Nie som hovorcom tejto skupiny, som jednou z tých, ktorí možno občas premýšľajú, ako by malo vyzerať zoskupenie, ktoré by nás presvedčilo, aby sme sa v deň volieb zobudili, obliekli sa do slávnostných šiat a bez tieňa pochybností krížikom označili vybraný volebný lístok. Dúfam, že sa to ešte stále robí takýmto spôsobom.
Prvou podmienkou je, že by to určite nesmela byť žiadna z už existujúcich strán, ba ani taká, ktorá z rôznych dôvodov otvorila náruč notoricky známym tváram. Určite niekto namietne, že sa aj medzi súčasnými politikmi nájdu šikovné, poctivé a sľubné osobnosti. Netvrdím, že nemajú pravdu, lenže v čistých košeliach sa už namočili do špinavého rybníka. Tie škvrny už nikto nevyperie a vždy budú zámienkou na podozrievanie a spájanie s rôznymi kauzami.
Tak, ako je hlúposť robiť donekonečna veci rovnakým spôsobom a čakať iný výsledok, tak je zbytočné čakať od rovnakých ľudí nové veci. Jednoducho na to nemajú, dali zo seba len to, čo v nich bolo, iné sa už nedá čakať.
Druhou podmienkou je zbaviť sa akejkoľvek ideológie. Myslím si, že pre ľudí, ktorí by spravovali štát je akákoľvek ideológia iba príťažou. Na prvom mieste je potrebná odbornosť a schopnosť resuscitovať naše krásne Slovensko a preto je irelevantné, či sa téma a jej riešenie vytiahne z červenej, čiernej alebo zelenej fusakle. Dobrý nápad a jeho realizácia nie je vlastníctvom žiadnej ideológie, dokonca má najväčšie šance uspieť, ak na sebe túto nálepku neponesie. Neverím demagógii, že politické presvedčenie je hybnou silou. Ja v ňom vidím iba obyčajný obchod a dôvody škriepok, stagnácie a prekážok akéhokoľvek diania. Dejiny mi dávajú za pravdu. 
Strana, ktorú by som volila, by mala zoskupovať odborníkov z každej oblasti, ľudí s pevným charakterom, ktorí sa nenechajú kúpiť, zastrašiť, ani ignorovať. Majú svoju váhu, lebo sú slušní, bezúhonní a nevyhovárajú sa na minulosť. Poučili sa z nej, ale nenosia si ju na chrbte ako záťaž, lebo vedia, že minulosť sa nedá zmeniť a jej najlepšie využitie je lekcia pre súčasnosť. Vedia, že každý človek je potrebný pre jednotu, ako každá bunka v tele je dôležitá pre jeho správne fungovanie nezávisle na tom, v ktorom orgáne sa nachádza.
Ak raz príde deň, kedy sa rozhodnem odovzdať svoj hlas vo voľbách, bude to hlas skupine ľudí, ktorá si spolu s hlasom získa moju dôveru. Ľudia, ktorí si budú robiť svoju prácu, aby som sa ja mohla venovať môjmu životu a nemárnila ho neprestajným sliedením a striehnutím na chyby, na pochybnosti a úzkosť z uvedomenia, že som dala do rúk zlodejovi, podvodníkovi a násilníkovi kľúče od svojho domu. 
Čakám na vľúdnu, múdru a zároveň spravodlivú rodičovskú náruč, z ktorej nikomu ani nenapadne zutekať.
 

Tamara Lučinská

Tamara Lučinská

Bloger 
  • Počet článkov:  122
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, ako ostatní, súčasťou niečoho veľkého a snažím sa to pochopiť. Zoznam autorových rubrík:  z komoryz ulicePohľadyCurriculum vitaeInými očamiNedeľná chvíľka poézieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu