reklama

Na križovatke snov

Všade naokolo je ticho, hlboká noc, ešte skontrolujem vchodové dvere a nazriem do izby, kde spia. Moje veľké deti. Ešte ich tu mám aj keď viem, že už začínajú tušiť, o čom je skutočný život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Tak rada by som ich ešte pritískala k sebe a vdychujúc vôňu ich detských pyžamiek čítala im rozprávočky pred spaním o dobre, ktoré víťazí nad zlom. Potichúčky, kým im spánok nesadne na viečka.

 Nejde to.

Čas nezastaví ani túžba matky.

 Ony už dávno neveria na moje rozprávky a dychtivo sa púšťajú ochutnávať život. Už ich neviem a nemôžem dokonale chrániť, iba sa prizerám, či si občas spomenú na všetky tie ponaučenia, ktorými som ich zasypávala, kým ešte boli ochotné počúvať.

 Dnes si už pripadajú múdre a dostatočne pripravené na všetky údery.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ešte netušia, koľko modrín a boľačiek ich čaká na ich púti. Keby som ich tak všetky mohla znášať ja, keby som ich tak mohla ušetriť doráňaných duší a tŕpkych rozčarovaní.

Nejde to. Bez bolesti by nepoznali čo je slasť; bez smútku by nevedeli akú chuť má radosť a bez slaných sĺz by nerozoznali sladké šťastie.

 Odhodili školské aktovky, spálili žiacke knižky a odložili svoje detské hračky a sny.

 Začínajú ochutnávať prvé lásky, spoznávať vôňu bozkov a ukľudňovať rozbúchané srdcia, keď sa im hlava točí z rozrušenia.

Otvárajú dvere trinástej komnaty, od ktorej práve získali kľúč.

A ja stojím nablízku a čakám, či ma budú ešte potrebovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nežiarlim a nenárokujem si ich pozornosť. Moja úloha matky vychovávateľky sa pomaly končí, dosadzujú ma do novej, rovnako zaujímavej a zodpovednej.

 Ešte sa skloním, zo zvyku ich pohladím po vlasoch a pobozkám na čelá, ktoré onedlho budú bozkávať cudzie pery.

 Možno už zajtra príde ten deň, keď mi zamávajú na pozdrav a pustia sa objavovať svet.

 Dúfam, že spiatočná adresa im navždy zostala otlačená v srdciach a pomôže im nájsť vždy cestu domov.

Tak šťastný let, moje malé veľké deti.

Tamara Lučinská

Tamara Lučinská

Bloger 
  • Počet článkov:  122
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som, ako ostatní, súčasťou niečoho veľkého a snažím sa to pochopiť. Zoznam autorových rubrík:  z komoryz ulicePohľadyCurriculum vitaeInými očamiNedeľná chvíľka poézieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu